
За статистикою, близько 28 %
власників автомобілів розміщують свій засіб пересування в гаражах, а інші 72 %
залишають їх на стоянках. Тому питання будівництва і облаштування паркінгів
залишається актуальним. На сьогоднішній день вже досить багато будівельних
компаній пропонують владі м. Києва вирішити цю проблему, яка останнім часом
постає досить гостро. Та і сама КМДА можна сказати, прийняла безліч
законопроектів по благоустрою м. Києва, зокрема вирішення проблеми паркування
автомобілів.
Вирішити питання дефіциту парко-місць
владу змусив чемпіонат ЄВРО-2012, який буде проходити в Україні, зокрема в
містах міліонерах. Це дає змогу інвесторам втілити в реальність інвестування
грандіозних проектів.
Особливу увагу Київська міська
влада приділяє питанням облаштування прилеглої до НСК «Олімпійський» території.
Одним з важливих аспектів відповідності стадіону вимогам УЄФА є організація на
прилеглій до нього території функціональних зон, до яких, в першу чергу,
відносяться паркінги.
На сьогоднішній день опрацьовано
питання взаємодії з понад 50 комерційними паркінгами, що знаходяться в 1,5 км зоні, та мають
можливість забезпечити понад 2000 машино-місць, в тому числі і на території
торгових центрів: «Мандарин», «Парус», «Батерфляй», «Олімпійський».
З власниками паркінгів цих
торгових центрів Київською міською адміністрацією ведеться робота щодо
укладання угод про надання паркувальних місць для потреб міста на період
проведення Чемпіонату.
Крім того, до 2011 року на
прилеглій до НСК «Олімпійський» території планується побудувати три паркінги
загальною місткістю 3,7 тис. машино-місць для автомобілів: (Спортивна площа —
на 690 машино-місць; вздовж: залізничної колії, обмеженої вул. Боженко - на 3000
машино-місць.)
Загалом місто планує забезпечити
гостей столиці понад 5,7 тис. паркувальних місць для автомобілів та майже 530
місць для автобусів. Можна відмітити, що в плані підготовки до чемпіонату
ведеться мова про створення «перехоплюючи парковок» біля метро; паркувальних
майданчиків при в’їзді в столицю; оренду гаражів у жителів міста для проведення
чемпіонату; введення в експлуатацію паркінгів, які зараз на завершальній стадії
будівництва та ін.
Слід додати, що зараз в місті вже
успішно функціонує перший автоматизований експериментальний паркінг, який
збудувало ТОВ "Інститут паркувальних систем". (за адресою:
Столичне шосе 96) У столиці ж 20% території міста займають відкриті наземні
паркування по 100-150 місць, це величезні території. Однак, запровадивши нові
технології, на їх місці можна ставити до 1000 авто. Автоматизовані паркінги
дадуть змогу зберегти історичну архітектуру. Наприклад, автоматизовані паркінги
можна встановлювати на в'їзді у Київ, біля новобудов і торговельних центрів,
звичайно це не вирішить проблему повним обсягом, але все ж таки для столиці це
зміни на краще…
Нарешті місто дочекалося початку
будівництва багатофункціонального комплексу, що запроектовано розташований на
єдиному стилобаті, має внутрішній відкритий пішохідний простір з можливістю
проїзду автотранспорту. Під ним
розташований однорівневий закритий паркінг на два протипожежних відсіка. Паркінг
буде складатися з десяти так званих модулів - кожен розрахований на сотню
місць, з окремим автоматичним підйомником. Осередки для машин зроблять у два
ряди по шість штук. Довжина одного осередку - 5,4 м, ширина і висота - 2,5 м.
Втім, вже через декілька років
найвищою будівлею Києва може стати комплекс Sky Towers у Центрального РАГСу. Як
я довідався про подробиці будівництва першого справжнього київського хмарочоса:
вперше для Києва будівлю будують зверху вниз - екскаватори викопують нижні
поверхи під уже збудованими, тобто це перший проект в Україні, в якому
застосовуються новітні технології, зокрема: «Топ-даун» - підземелля без ризику
для сусідів, баретні укріплення фундаментів, підсилена «стіна в грунті» та ін.
Перші колони самої високої
будівлі, що будується в Києві вже показалися з-під землі в липні 2010
- Sky Towers - це будинок, що
складається з двох веж у 47 та 34 поверхи, стилобатній частині, двоповерхової
будівлі банку і восьмирівневого підземного паркінгу. Зараз це найвищий об'єкт,
що будується в Україні. У 47-поверховій вежі розмістяться офіси, а на даху -
вертолітний майданчик. А в 34-поверховій - готель «Swissotel-Київ». Sky Towers
включений до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні
фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, і відкриття заплановано
на червень 2012 року. На даху готелю буде видовий ресторан з літньою терасою, а
родзинкою всього комплексу стануть багатокольорові зимові сади з похилим склом
- на стику двох веж.
Цей об’єкт унікальний своїм
розміщенням, адже геологічні умови не
з кращих, русло р. Либіді, болотиста місцевість, водонасичені грунти, які не
зовсім підходять для основ таких будівель, залягають на глибині від 19 до 22 метрів. Нижче лежить
київський мергель, однак і він би продавиться від такого навантаження, тому барети
закладають на глибину 65м., де знаходяться бучацькі піски, вони досить щільно
складені, фактично це зцементований пісок. Пісок настільки міцний, що
перетворюється на камінь - пісковик.
Отже, для вирішення проблеми
паркування автомобілів Київська міська влада повинна вирішити безліч питань,
які зокрема стосуються: відведення і економія земельних ділянок; залучення
інвестицій; збереження і розвиток інфраструктури міста; а також реконструкція
уже побудованих паркінгів, автостоянок, гаражів. На мою думку потрібно втілити
в життя: зведення багатоповерхових автоматизованих паркінгів; будівництво
гаражів для жителів міста за новітніми технологіями – це дасть можливість
вирішити питання. Г.В. Шпакова
к.т.н. доцент КНУБА
О.В. Литвиненко
студент КНУБА




|